hoe overkom je verkrachting?

mijn vriendin en ik zijn samen heel gelukkig en zouden wel naar bed willen gaan zeg maar.
maar ze is van haar 14e tot 16 jaar minstens een keer per maand verkracht.
dus eigelijk vind ze het heel eng voor de eerste keer dat ze het wel wil
heeft iemand mischien tips voor haar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (13)

Ik denk niet dat iemand van ons hier op GoeieVraag daar antwoord op kan of mag geven. Dit is echt iets waarmee je naar een therapeut of psychologe toe zou moeten gaan, mits ze er echt een trauma aan heeft, wat ik me zo enigszins kan voorstellen. Heeft ze die trauma's niet? Dan lijkt het me ook niet heel noodzakelijk om tips te vragen, waarom zou je ook? In dat geval zou mijn tip in ieder geval zijn: Gewoon doen, zorg dat ze erachter komt dat sex een prettige fijne ervaring hoort te zijn, en geen vervelende.

Good Luck!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op zich een goed antwoord. Maar ik moet toch even dit kwijt. Je zegt: "Ik denk niet dat iemand van ons hier op GoeieVraag daar antwoord op kan of mag geven."
Wel, 1 op de 9 vrouwen in Nederland is een keer verkracht. Dus ik vrees er wel degelijk vrouwen hier op goeievraag.nl zijn die hier antwoord op kunnen geven vanuit hun eigen ervaring. Nu is het natuurlijk wel zo dat een ieder daar weer op een eigen manier mee om gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doelde eigenlijk op het feit dat dit meisje haar ervaringen niet persoonlijk deelt, maar haar vriend dat voor haar doet. Zodoende zouden wij niet de goede personen zijn om daar antwoord op te geven. Als ze het eigenhandig had verteld hadden we haar kunnen helpen, maar dit gaat indirect, en daar moet je naar mijn idee niet zomaar op ingaan zonder te weten hoe iemand zich er precies bij voelt. Dat is mijn mening
Niet forceren, laat het initiatief van haar uitgaan, neem de tijd, neem de tijd, neem de tijd.
Als het dan zo ver is laat haar dan 'boven' zodat ze de controle houdt.
Verder is professionele hulp helemaal nog niet zo'n gek idee in dit geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie zouden kunnen beginnen samen knus onder een dekentje te gaan liggen en niet meer doen dan elkaar kussen en strelen. Deze procedure herhalen telkens als jullie behoefte aan intimiteit hebben. De handelingen langzamerhand uitbreiden en er goed op letten dat zij het gebeuren nog als prettig ervaart. Als je niet over haar grenzen gaat kan zij sex weer leuk gaan vinden. Doordring haar er vooral van dat niets moet maar alles mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat alles aan haar over, zij gaat net zo ver als ze dat zelf fijn vind, al gaat ze niet verder dan strelen, nou en?
Zij heeft het probleem, dus zij zal het moeten kunnen oplossen, dus heel rustig aan.
Doe het met kleine stapjes vooruit en gaat het dan nog te vlug, dan maar weer wat minder, zij bepaalt het, al doe je er zo een maand over tot het echte werk begint, of twee maanden, dat ligt aan haar.
Ik hoop dat je je kan beheersen en haar de kans wilt geven
Als het nu fout gaat, gaat het misschien voor heel lang fout!
Al spelender wijs, met kleine stapjes kom je er ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. Dikke plus!
Ik heb iemand gekend die dat ook was overkomen. In haar huwelijk heeft ze wel seks met haar partner, maar zeker niet in bed want die plaats herinnert haar teveel aan de vroegere verkrachtingen.
Het is maar een tip maar zeker iets om rekening mee te houden buiten de goede tips die al zijn gegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maak heel duidelijk afspraken met haar.
ze moet weten en erop vertrouwen dat ZIJ de persoon is die de regie heeft. op het moment dat ze aangeeft dat iets niet prettig is moet jij dus een stapje terug doen.

spreek vooraf met haar af hoe of wat ze aangeeft mocht er een moment komen dat ze wil dat jij een stapje terug doet.

natuurlijk is het niet alleen met geslachtsgemeenschap het geval. waarschijnlijk heeft ze dit met aanraking en lichamelijk contact ook, of gehad. (op de intieme manier zoals bv bij knuffelen/genegenheid)

het ligt eraan hoe ze hier mee om gaat/op reageert en ze dit als prettig kan ervaren. zo gaat het eigenlijk stapje voor stapje. het moet weer vertrouwd en okay voelen.

hou het bespreekbaar en laat het tempo aan haar over zodat ze zich vrij en veilig genoeg voelt om aan te geven 'hoe en wat'. het is een lastig probleem dat erg lang na kan sudderen want de ervaring met verkrachting blijft haar hele leven bij haar.

weet niet of ze hulp erbij heeft gehad, want het gaat namelijk verder dan een blokkade op enkel seksueel gebied.

voordat ze de stap kan nemen zou ze je 100% procent moeten kunnen vertrouwen, en dan ben je al een heel eind. ik vind het super dat van je dat met haar mee denkt.

dus mijn tip voor haar:
aan durven geven waar de grens ligt
en mijn tip voor jou:
accepteren en aanvaarden dat er ergens een grens kan liggen.

tip voor samen: hou het bespreekbaar, en blijf lekker met elkaar praten, met wederzijds respect en vertrouwen en forceer niets.

heel veel geluk gewenst saampjes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste manier, als je het zonder professionele hulp wil proberen!
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Lastig, want je geeft weinig persoonlijk informatie (dat hoeft ook niet hoor) maar daardoor kunnen we alleen maar algemene dingen zeggen.

Jullie zouden onder de douche kunnen beginnen, als samen naakt zijn tenminste geen probleem is.
Elkaars rug wassen, enz.
Elkaar afdrogen (zachte handdoeken regelen en kaarsen als er alleen een felle lamp in de badkamer is)
Daarna langzaam richting bed.

Jullie zijn dan al ff bezig met elkaar en lekker schoon.

Toegevoegd na 1 minuut:
dit is puur als extra tipje, dus naast wat o.a. eucalypje zegt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals iedereen hier zegt is het belangrijk dat zij de regie neemt en haar grenzen aangeeft.

Maar ik denk ook dat het belangrijk is dat haar associatie van sex veranderd. Feitelijk kan je bekijken is dat zij alleen maar heeft gegeven, om die ander aan zijn gerief te laten komen.

Zij moet nu dus leren om te nemen.

Ik zou zeggen blijf praten. het heel rustig houden doe er gerust maar maanden over.
Ga maar eens naakt tegenover elkaar zitten of staan met een flinke ruimte er tussen en praat over sex. vertel over je eigen lichaam en wat je er van vind, wat je mooi vind, wat lelijk en wat geeft je plezier en wat niet prettig is ( kan ook iets vreemds zijn, bij mij zijn het bv mn oren).
zo leer je elkaars lichaam kennen op een afstandelijke manier.

Wanneer jullie er klaar er voor zijn. ga strelen. omstebeurt. vertel waar je heen gaat. van je handen ga ik naar je elleboog. Neem ook de plekken mee die aangegeven zijn niet fijn te zijn op den duur. wellicht zijn die nu wel prettig. en anders kan je het aangeven.

je kan het steeds intiemer maken, wanneer je je comfortabel voelt met elkaars lichaam, probeer maar eens op elkaar liggen en misschien droog neuken. ( hou dan je slip aan, gewoon om een "visuele" barriere te creeren.)

Wanneer zij het aangeeft kan je verder gaan.

Maar blijf praten, vertel wat je doet. geef haar alle redenen om jou te vertrouwen. Wordt niet gefrustreerd als het niet snel genoeg gaat voor je gevoel. al duurt het een jaar, 2 jaar maakt niet uit. zij bepaald het tempo.

Wat zij ook kan proberen, zelf (in eerste instantie) spelen met een dildo. gewoon om weer te wennen aan het gevoel van penetratie. met veel glijmiddel.
en later kunnen jullie het misschien samen doen.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik snap de - niet, van mij een +.
Een heel vervelende situatie waar hier geen mens een goed en duidelijk antwoord op kan geven.

Blijkbaar heeft jou vriendin het geheel nog niet verwerkt, professionele hulp is hier noodzakelijk, ga niet zalf aan lopen modderen, je kunt meer stuk maken, zoveel zelfs dat het jou relatie kan kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord, "+"
Wat voor iedereen iets spannends hoort te zijn en zoals verteld een fijne intieme gebeurtenis is bij haar begonnen als een nachtmerrie, een verplichting waarschijnlijk met een persoon waarmee ze het helemaal niet wilde maar die haar als een stuk vlees gewoon nam, hij beroofde haar van haar vrijheid en er kan een hele tijd overheen gaan voor ze er weer overheen is. Het beste wat je kan doen is je vooral niet opdringen (zo is die verkrachter waarschijnlijk ook begonnen). Probeer gewoon samen naar therapie te gaan en wacht gewoon af tot ze eraan toe is. Geef haar de tijd vertrouwd te raken met jou en vooral je lichaam. Doe het in kleine stapjes en begin met haar jouw lichaam te verkennen en laat het initiatief aan haar over. Wens jullhe het beste ermee.

Toegevoegd na 12 minuten:
Aangezien de verkrachting 2 jaar heeft geduurd kan het een persoon geweest zijn die ze ook vertrouwde, reden te meer om zelf geen initiatief te nemen maar eerst een goeie therapeut alvorens jij seks wilt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verkrachtingen kun weer veel schade brengen aan je geest. Je raakt erdoor getraumatiseerd. Verwerken is het toverwoord. Het handigst is om een EMDR (eye movement desensitization and reprocessing) therapeut op te zoeken die je helpt met het verwerken. Een tijd gelden was ik ook verkracht, ik wist niet wat Ik moest doen en ben naar de huisarts gegaan. Hij verwees me door naar EMDR therapie. Eerst ga je praten met de EMDR therapeut over de gebeurtenis inclusief de bijbehorende beelden,gedachte en gevoelens. Dit gebeurt eerst om meer informatie over de traumatische beleefing te verzamelen. Daarna word het verwerkings proces gestart. De therapeut zal weer vragen stellen, in veel gevallen is de hand de afleidings methode. Het beste kan je meer info op zoeken op emdr .nl voor meer info. Kortom bij EMDR behandelingen worden de herinneringen opnieuw op geslagen in het geheugen maar zijn ze minder heftig. De therapeut zal je verder nog een zetje geven om verder te gaan met het leven. EMDR behandelingen zijn wel intensief maar worden vaak maar 1 keer uit gevoert, ik heb er vijf keer over gedaan. Dit gebeurt een keer in de week. Wel is het zo dat na afloop van een EMDRsessie de effecten nog even door kunnen werken en gedachte rond blijven cirkelen maar dat duurt niet langer dan 3 dagen. Daarna is er als het ware een nieuw evenwicht ontstaan. Het is zeer om aan te raden, Ik heb dit ook gedaan en mijn angsten zijn allemaal weg! Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Toegevoegd na 11 minuten:
Pas als je alles zo'n beetje verwerkt hebt kan je beginnen met sex. Om te beginnen Gewoon doen zo als je Gewoon doet. Lieve woordjes zeggen enz. Maar het idee moet van uit haar komen want dat is het prettigst. Niet gelijk de kleren uit eerst gewoon even knuffelen als jullie afspreken met elkaar dat zij het teken geeft om te beginnen met "het echte werk" kan je,je uit kleden of dat zij jou uitkleedt, maakt niet uit zolang het voor jullie beide prettig is. Als je naar binnen gaat doe dat Dan héél zachtjes, je Laat haar op die manier merken dat je extra veel rekening met haar houd. En dan genieten, het hoeft niet hard of snel te gaan gewoon rustig aan, grote kans dat het in herhaling vatbaar zal wil. Ze heeft dan het gevoel te pakken, dus kan je er af en toe zelf een creative draai aan geven. Veel plezier en succes!

Toegevoegd na 20 minuten:
Spreek met elkaar af om altijd duidelijk te zijn.Dat is voorhaar belangrijk maar ook voor jou jullie moeten allebij regie hebben. De belans komt vanzelf.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Mooi dat je ervaring deelt over zoiets kwetsbaars dat je overkwam.
Misschien is EMDR iets voor haar, misschien is een andere methode ook goed.
Jou heeft het in ieder geval geholpen.
+ 1 voor je openheid en je advies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verkrachting is een van de zwaarste trauma's en zal dikwijls nare gevolgen hebben voor je seksueel leven en je relatie. De kern van het trauma is machteloosheid en hulpeloosheid. Het gevoel van veiligheid en zelfvertrouwen is geschonden. Trauma's kunnen de kwaliteit van relaties vernietigen en seksuele ervaringen verstoren.

Hoe kan je zo'n trauma verwerken?
Het is goed dat jullie over het gebeurde kunnen praten. Dat is van groot belang voor het verwerkingsproces. Verwerken is zich bewust worden van en ook de pijn voelen, van wat je overkomen is.

Je vriendin kan zich daarbij best eerst professioneel laten helpen, voor je aan sex begint. Het zou anders een heel nare ervaring kunnen worden omdat ze herbelevingen kan krijgen tijdens het vrijen. Tijdens herbelevingen dringen de schokkende gebeurtenissen zich in beeld, geur, geluid, smaak en gevoelens onontkoombaar aan de persoon op. Deze beleeft alles opnieuw, alsof het op datzelfde moment gebeurt.

Ze zal ook moeilijk grenzen kunnen stellen, omdat haar zelfvertrouwen geschonden is en ze zich toen zo machteloos voelde. Zonder professionele hulp zal het voor jullie heel moeilijk zijn om daar mee om te gaan. EMDR is een geschikte, kortdurende therapie voor het verwerken van trauma's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet dwingen, niets forceren, het initiatief aan haar overlaten. Zorgen dat je haar vertrouwen wint, haar de tijd geven om je te vertrouwen. En pas sex hebben als zij eraan toe is.