Hoeveel geld hou je over aan 3x wassen en 3x drogen,en alles strijken.?zie uitleg

Mijn collega die tegen het bijstandsniveau aanzit,wast nu voor de hockeyclub 3x in de week een volle wasmachine hockey kleding,na de tijd alles in de droger,dan alles strijken en opvouwen,zij krijgt hiervoor 30,00 euro per week,dus voor 3 wasbeurten,met 3x drogen en 3x strijken,is dit wel lonend met de tijd en de stroomkosten en water,ik ben van mening dat ze maar weinig per uur overhoud.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Gaat er wel om welke insteek zij zelf heeft.
Als ze zelf vind dat ze buiten de werkelijke kosten van wasmachine de vouw en strijk niet betaald hoeft te hebben dan zou het kunnen. Maar niet verstandig.
Maar de droger en wasmachine slijten nu 3x sneller, is daar een afspraak over als de boel kapot gaat.
Als ik dit zo bekijk ben ik het met u eens, dit is geen extraatje voor deze mevrouw maar wel een fijne oplossing voor de club.
Ik persoonlijk geef haar het advies als dit zo blijft stoppen ermee, of duidelijke afspraken.

Lies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk er net zo over,en hier leg je geld bij.

Andere antwoorden (6)

Beetje grote gok en nattevinger werk. Ik denk dat dit ongeveer 10 euro aan stroom en water kost. Dus houdt ze er 20 euri aan over.
Afhankelijk van hoe energie zuinig haar apparaten zijn anders kan dit rap minder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20 euri ? hoeveel is dat in euro
volgens mij wassen de meeste mensen vrijwillig voor een club en vaak krijgen ze er helemaal niks voor
dus ik vind 30 euro best veel
14 jaar geleden
Het ligt er een beetje aan welk wasprogramma en waspoeder ze gebruikt, en of ze nachtstroom heeft en gebruikt, maar voor drie wassen is het vermoedelijk wel genoeg om in elk geval kwa onkosten kiet te spelen of er zelfs een klein beetje aan over te houden.

Wassen zijn de kosten niet, eurootje ofzo, maar drogen is wel een dure hobby. Ook strijken vreet stroom, om nog maar niet te spreken over het feit dat het behoorlijk arbeidsintensieve strijken normaliter niet als vrijwilligerswerk wordt gezien (in tegenstelling tot het draaien van die wasjes).

Als ze de was wanneer dat kan niet in de droger stopt maar buiten ophangt, is ze zowel voor het drogen als voor het strijken veel minder kwijt, en is het relatief lonender. Maar je kunt er niet van leven ofzo. De kosten haalt ze er wel uit, maar wat ze er per uur aan overhoudt is zeer beslist geen minimumloon. Maar ik denk ook niet dat dat de bedoeling er van was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit werk heeft ze er puur uit noodzaak,bijgenomen om geld mee te verdienen.alles gaat in de droger,en nachtstroom heeft ze niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okee, dan kan ze inderdaad beter een postwijk nemen, want dan komt ze never nooit aan de minimale 7,50 euro per uur die redelijk is. Dan praat je inclusief wasmiddel en afschrijving van de wasmachine (!!) vermoedelijk zelfs nog wel boven de 10 euro per was uit, en ze is er uiteraard meer dan een uurtje zoet mee. Per was. Zeker met het strijken.
Lief bedoeld, maar zwaar onderbetaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat idee had ik ook al en straks een hoger tarief met de stroom.
Het lijkt mij,gezien de hoevee;heid werk uitermate slecht betaald! Ik denk,dat 45 eouro meer realistisch is!

Toegevoegd na 1 minuut:
eouro = euro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om precies uit te rekenen hoeveel een wasbeurt kost hebben we meer gegevens nodig. Ik geef je een link waarbij je de prijs van een wasbeurt uit kunt rekenen.
http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=wasmachine
Voor de droger krijg je de volgende link:
http://www.milieucentraal.nl/pagina?onderwerp=wasdroger
Voor het strijken kun je het via deze link berekenen:
http://www.bespaarbox.nl/energiemeter.pdf

Mij lijkt het redelijk betaald. Via mijn werk weet ik dat mijn werkgever vrijwilligsters €2,50 betaalt om de was te doen. Dit schijn ongeveer de kostprijs te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit zeker kostendekkend is ja!